Sunday, July 22, 2007

There is more to Mitaka than my roommates bday and ghibili museum





there is the
99shoppu
karoke
kojima
the city hall
icu
zen temple


musashi sakai station
- ito yokado ( large dept store)
-beard papa
-starbucks
100 yen shop
-ootoya

okay now onto more fun stuff.

今日、私は午後1時半おきます。作文をかいたりしゅくだいをかいたりしました。ちょっと長い。6時に友だちいっしよに韓国の町へいきました。おいしい肉を食べました。でも、配膳人 【はいぜんにん】 (n) waiter)はちょっとだめ。私の友だちはゆかに肉のジユースをたらす。私と友だちは晩ご飯を食べながら、テレビの韓国とイランのサーかゲームを見ました。とてもたのしむ。韓国のゲームを打っ千切る 【ぶっちぎる】 (v5r) (1) to win (a race) 。バスに乗りましたの時、おばあさんと私話しました。とてもむずかしね。

now in english. i am trying to practice my japanese

so me and my friends went to koreantown to watch the soccer game between korea and iran on tv while eating some delicious sam gyup sal. I guess today isnt the waiter's day since he spilled the juice of the meat onto two of my friends clothes. NO DISCOUNTS even after that. But watching a soccer game at where we did was soo interesting. Chanting and sighs filled the room. So this clock brushed slightly against this guy and he complained like crazy. It was caused by someone in the guy's party. STUPID dude. so on the ride back to the school, This old woman sat next to me and started conversing with me. Not really conversing since I nodded and smiled and acted i understood most of what she said. even though i probabaly only understood half of what she said. AHHH. Need to improve on my speaking and listening.

No comments: